מקצועות שמתו: קוטפים אפרסקים בג'ורג'יה

כשקוטפים אפרסקים בג'ורג'יה
קוטפים תפוחים בטנסי
קוטפים כותנה במיסיסיפי
וכולם מעצבנים אותי
כשאוספים את הבקר בטקסס
הקאובויז מתמזמזים חופשי
ופה בארץ אלבמה
אני קוטף ת'נערה שלי.

יש בלו גראס בקנטאקי
בווירג'יניה רוקדים ת'סווינג
קרוליינה, אני תיכף מגיע
לעבור אצלך את האביב
וארקנזאס, שמעתי שקראת לי
אני יודע שנתראה
אקטוף לי קצת פה וקצת שמה
כשהירח באוזרק עולה.

כשהקוטפים קוטפים את הכותנה
אני אקטוף טבעת נישואין
אז נלך לעיר לקטוף תלבושת
לחתונה שלנו באביב
נקווה שהכומר מבין ת'עסק
הוא הרי לא יסדר אותי
כשקוטפים כותנה בג'ורג'יה
אני קוטף ת'נערה שלי.

 

Peach Pickin' Time In Georgia הוא עוד שיר מלבב שכתב ג'ימי רודג'רס, הג'נטלמן הדרומי שכבר התארח פה פעם. גם כאן רואים, כבר מרחוק, את הפשטות הממזרית ואת השפה המשועשעת שלו. באנגלית יש פה, כמובן, משחק מילים – Pick הוא גם "לקטוף" וגם "לבחור" (ושוב תודה לחבר'ה מפורום תרגום בנענע על התמיכה המוראלית). הגיבור עצמו הוא כנראה שכיר יום – מרחף לו לפי צרכי העונה, ממדינה למדינה, בכרמים, מטעים ושדות. ובין לבין, הוא גם חולם על התמסדות.   

מה עוד אפשר לומר על השיר הזה? שהגרסה האהובה עלי מלבד המקור היא זו של וילי נלסון. שנורא כייף לזמזם את היודל המפורסם, סימן ההיכר של רודג'רס. ושעוד יותר כייף לצאת לכרמים ולאהוב.

 

עוד מקצועות שמתו, ולמה.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • ימימה  On 8 בדצמבר 2003 at 11:47 pm

    מתוק. 🙂
    תודה.

  • מריאואנה  On 9 בדצמבר 2003 at 12:14 am

    אבל אני עד גיל די מתקדם קטפתי במרץ אפרסקים, מיינתי אותם, הברשתי אותם, סידרתי בקרטונים והדבקתי מדבקות, וזה לא היה כל כך מזמן, כך שאם זה משמח אתכם, קטיף אפרסקים עוד חי ובועט במרץ, צריך לדעת איפה לחפש (בעיקר כדי לדעת איפה לא להסתובב בקיץ, כי לקטוף אפרסקים היא גם פעולה מאוסה ומגרדת, נוסף לכל).

  • אביבה  On 9 בדצמבר 2003 at 12:26 am

    קטפו תפוחים בקיבוצים. אבל אין היום עובדים עונתיים לסוגי קטיף שונים. אפילו התאילנדים, יחוס עליהם האל, לא עוברים ממעסיק למעסיק בצורה כזאת.

  • ניר  On 9 בדצמבר 2003 at 8:52 pm

    וואלה, היה שוה להכנס היום.

    מרענן לקרוא את השפה הלא-מתחכמת של הרבה משוררים אמריקנים.

  • דויד  On 9 בדצמבר 2003 at 9:47 pm

    מוזר להגיד כרגיל מעולה, אבל ככה זה אביבה.
    לדברים טובים מתרגלים מהר יותר.

    (:O)>—{

  • מיה  On 15 ביוני 2005 at 2:12 am

    במקרה ולמישהו מידע בענין, מחפשת קיבוץ שמומלץ לקטוף בו בקיץ הזה. לאו דווקא תפוחים. אשמח מאוד לתשובה במיל.
    תודה.

להשאיר תגובה

