חור בראש

 

באוניברסיטת סטנפורד הצליחו לאחות שברים בגולגולת באמצעות תאי גזע שמקורם ברקמת שומן. 70%-90% משטח השבר התאחו לאחר השתלת תאי גזע כאלה בגולגולות של עכברים (אם כי השברים היו באורך של 4 מ"מ בלבד).

לא רק לי זה הזכיר את הסבונים מ"מועדון קרב" – אם הפרוצדורה הזו תיכנס לשימוש, אומרים החוקרים, שאיבת שומן תהפוך פופולרית עוד יותר ממה שהיא היום.  

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • העכבר המודאג  ביום 15 באפריל 2004 בשעה 1:37 pm

    ומה גרם לשברים בגולגולת מלכתחילה?

  • אביבה  ביום 15 באפריל 2004 בשעה 2:45 pm

    התשובה גלויה – אלה הם החוקרים שעשו להם חור בראש. עוד ניסוי שלא כדאי להיות בו בקבוצת הביקורת.

  • אמיגו  ביום 15 באפריל 2004 בשעה 3:52 pm

    בקבוצת הניסוי עצמה הייתי מוותר.

  • ר  ביום 15 באפריל 2004 בשעה 8:00 pm

    אני חושב שקיבלתי את הפלסיבו…

  • הזוג הנוצץ  ביום 16 באפריל 2004 בשעה 12:04 am

    חגיגות החשיפה הפורנוגרפית החמישית בעיצומן ואת חסרה.

  • אביבה  ביום 16 באפריל 2004 בשעה 12:39 am

    כל חשיפה שלכם ממלאת אותי ריגושים שלא יתוארו.

  • א  ביום 17 באפריל 2004 בשעה 12:55 am

    It remains to be seen whether human ADAS cells will build bone as effectively. But researchers are excited about the prospects.

    איזה יופי, החוקרים ממש נרגשים. ולמה שלא יתרגשו? הם כבר מריחים את הכתבות בעיתונות, ההרצאות בכנסים בכל רחבי העולם, הפרסים המקצועיים והחגיגות שמחכות להם בעקבות הפרסום. כן יעבוד בבני אדם, לא יעבוד בבני אדם, מה זה משנה? תקציבי המחקר לחמש השנים הקרובות כבר משוריינים, אחרי זה אפשר לצאת לשנת שבתון, וגם אחר כך תמיד אפשר למצוא עוד כמה עכברים ולקדוח בהם עוד כמה חורים שיסדרו לכל הדוקטורנטים את הדוקטורט ולפרופסור את הזמן שעוד נותר לו עד הפנסיה.

  • אביבה  ביום 17 באפריל 2004 בשעה 1:18 am

    וללא קשר לנקודה שהעלית, המילה excited מופיעה בכל הודעה לעיתונות שמבשרת על שינוי כלשהו. גם בהודעות על החלפת הנהלה, כולם excited, כולל המנהל הישן שזרקו אותו. גם בהודעות על החלפת הטכנולוגיה, מיזוג עם שלד בורסאי מיפאן או העברה של כל הצוותים להודו, כולם excited. אין רגע דל.

  • א  ביום 17 באפריל 2004 בשעה 2:47 am

    ועם קשר לנקודה שהעליתי, האם לא הגיע הזמן שהתקשורת תפסיק להפוך כל תגלית מפוקפקת מהסוג הזה לפריצת דרך במחקר הביו-רפואי? החוקרים הרי מוציאים הודעות כאלה לעיתונות בכל פעם שמגיע זמנם לגייס תקציבים, ואתם העיתונאים, במקום לזכור שאתם כלבי השמירה וגו', ישר עוברים לדום ומתרגשים כאילו מדובר מינימום בקלטת לוהטת חדשה שהתגלתה בין קפלי השומן של ראש הממשלה.

  • אביבה  ביום 17 באפריל 2004 בשעה 12:13 pm

    הידיעה הזו פה בגלל שמדובר בתאי גזע מרקמות שומן בוגרות (בניגוד לתאי גזע עובריים). היא פה בגלל שאני מתייחסת הרבה למחלוקת סביב השימוש בתאי גזע עובריים, והנה בא מחקר שמראה שאולי-אולי אפשר להסתדר גם בלעדיהם. זה לא פותר לנו בעיה כואבת כמו הקף הניסויים בבע"ח, אבל חוץ ממנה יש עוד בעיות אתיות. ואגב, מאשרי התקציב לאוניברסיטת סטנפורד לא קוראים את הבלוג הזה, ככל הידוע לי.

    מעבר לזה, כל תגלית או פריצת דרך ביוטכנולוגית שאני אביא פה תהיה קשורה איכשהו לניסויים בבעלי חיים. זאת המציאות כרגע, גם אם היא לא רצויה. ואם אני אסנן כל מחקר שעשה שימוש בבע"ח, לא יהיה פה כלום על ביוטכנולוגיה. הפתרון שלי הוא להביא את הדברים הנה, ובין לבין גם להתייחס לשאלת הניסויים בבע"ח ולתת מקום לתגובות כמו שלך. גם אם הן פונות אלי בלשון רבים ומאלצות אותי לדמיין את גופו המעורטל של רוה"מ.

    שבת שלום.

כתיבת תגובה