חמישה שקים גדולים

עשיתי היום ניקיון יסודי.

עזבו: תעודת סיום, תעודת בגרות, תעודת שחרור מהצבא, תעודת שירות המדינה.
נשאר: גיליון ציונים מהאוניברסיטה (בקרוב בעקבות גורלו).

עזבו: מכתבים וכתובות של חברים שהתרחקו בזמן. מכתבים, תמונות ויצירות של אנשים יקרים שמתו.
נשארה: גלויה מצוירת מדליקה. אחת.

עזבו: יומן חלומות ישן, יומן עיר ישן, יומן פגישות ישן, מגזינים שערכתי מזמן. יצירות עבר שלי (רישומים, צבעי מים, קולאז'ים וחוברות קומיקס).
נשארו: שלושה עותקי קומיקס (יינתנו במתנה). קרעי זיכרונות.

עזבו: דימויים מסוימים של עצמי.
נשארו: דימויים אחרים של עצמי.

עזבו: ציפיות שנוכחתי כבר אינן ריאליות, פנטזיות כמוסות שכבר גיליתי הלאה.
נשארו: אופטימיות לא מחושבת. יכולת להביט מחדש במבט רענן. לאות קלה.

עזבו: היאחזות בעובדות (נתונים בחלל ריק, חסרי משמעות מלבד תיעוד סטטיסטי), היאחזות ברגשות (מים הנוזלים מבין האצבעות, היום הם שם ומחר הם כאן).
נשארו: קישורים ליו-טיוב (הרבה אחרי הכל, יישאר השיר). 

עזבו: ציפיות מסוימות מהבלוג הזה (בלעדיו, חיי הם חיי אדם הנעול במגירתו שלו).
נשארו: ציפיות אחרות מהבלוג הזה (איתו, חיי לא משתפרים, אבל לפחות נקראים).

עזבה: הנטייה ללכת לאיבוד במילותיי (אחרי שכתבתי, כבר כמעט לא אזכור את המציאות שחלפה אלא כציטוטים של עצמי. מבחינה זו, עדיף היה שלא הייתי כותבת כלום אלא נופלת לתהום של תחושות שאין לתאר).
נשאר: מותר הכותבת מן הלא כותבת (התהום היא של תחושות שאפשר לתאר).

עזבו: מיאוס, עליבות, שעמום, התייבשות (קורה).
נשארה: זכותי לשעמם אתכם, לייבש לכם את הצורה, להטריח בפרוטרוט, לתאר עד זרא (דמיינו פירוט מדוקדק של חלום שהיה לי, בו כיכבה גינת הגג של אדם בלתי מוכר, ברמת הדיוק של צבעי האמנון ותמר בכל ערוגה).

זהו, שקים ניירות וארגזים עזבו את הבית. רק אתכם אני לא משחררת. קוראים. בלעדיכם אין לי קיום. תבואו עוד. תביאו עוד. מה אתם יודעים. מה אני יודעת. בתוך כל הבלגן הזה. מנסים לעשות הכי טוב שאפשר. נותנים מקום למה שיתקיים הרבה אחרי שיתפוגגו יום השישי והמצברוח והחג והעונה. ואולי בסוף אלה באמת רק הזיכרונות, הגם שכבר אין להם שום הוכחה ותיעוד אלא בקופסת הראש.  

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • מיה  On 15 באפריל 2011 at 7:40 pm

    צמצום התבשיל. מיצוי טעמים. ריכוז.
    מענגת ראש ולב את. ולא לכבות את האש!

  • עידית פארן  On 15 באפריל 2011 at 7:47 pm

    זה בסדר שאני אבחר שניים?
    רשימת כתובות של חברים וגלויה (הייתי משאירה אחת, וכמה זכרונות)

    דימויים מסויימים ודימויים אחרים

    מעולה!

  • chellig חלי גולדנברג  On 15 באפריל 2011 at 7:56 pm

    הלואי והייתי מסוגלת, אגרנית שכמוני.

    אוגרת זכרונות כמו שקראת בפוסט הטבעת, אוגרת פתקאות, שירים, צילומים, כאלה טובים ולדאבוני אפילו את הרעים אני לא מצליחה להעיף לפח, וירטואלי, סמבולי או ממשי. אני שמחה שהחלטת להשאיר אותנו, אותי, אחרי הכל, את הראשונה או השניה שלי כאן 🙂

  • איריס קובליו  On 15 באפריל 2011 at 8:05 pm

    חיי לא משתפרים, אבל לפחות נקראים

    -:))

    מעולה. פשוט מעולה, יקירתי. חג חירות אמיתי!

  • יסמין  On 15 באפריל 2011 at 8:27 pm

    באתי, ואני באה עוד.
    אעז לטעון שהם משתפרים.

  • ליאת אטלס  On 16 באפריל 2011 at 12:50 am

    נקיון בחוץ,
    נקיון בפנים.
    לפנות מקום לחדש
    לריחות חדשים, לרגשות חדשים
    למציאות מתחדשת

  • mooncatom  On 16 באפריל 2011 at 5:55 am

    אני מבינה מה את אומרת,
    ויודעת גם שזה מתקרב גם אלי,
    מקווה למלא גם כמה שקים.
    אם מכל חמישה דברים רק אחד נשאר זה הישג כביר,
    בעיקר אם מה שנשאר זה חלום שאת זוכרת ממנו את הצבעים
    של האמנון ותמר בערוגות. זה יפה.

  • יולי שפירא  On 16 באפריל 2011 at 6:25 am

    הכתיבה שלך נוגעת בדקויות ובדיוקים שלה, כרגיל.
    מעבדות לחירות.
    נראה שהשנה את חזק בעניין של שחרור. חופש נעים מעכשיו לשארית ימייך.

  • רוני  On 16 באפריל 2011 at 7:25 am

    מותק את. אמונה על הפרטים המתוקים והמרירים כאחד.
    אפשר חוברת קומיקס?
    חג שמח, נשמה.

  • איזי עירון  On 16 באפריל 2011 at 12:39 pm

    משתבחת שכמותך

  • avivamishmari  On 16 באפריל 2011 at 5:01 pm

    תודה לכם! ואכן אין גבול למה שאפשר לאגור.
    חג שמח ואביבי.

כתיבת תגובה

