העט הנדיב. כללי הבלוג

בעקבות פוסט שנכתב ולא עלה הנה, ניסחתי לעצמי כמה כללים. גם קודם השתדלתי לפעול כך, למעט חריגות מצערות, אבל עדיף לנסח את העקרונות במפורש (ואולי בהמשך אוסיף עוד):

1. לא כל דבר שכותבים חייבים להעלות לבלוג.

2. אם כבר מפרסמים, אז לא טקסט המיועד לעיניי נמען/ת אחד/ת.

3. עדיין, יש לכתוב מתוך הנחה שהנוגעים בדבר יקראו מתי שהוא.

4. מה לעשות, אלה החיים.

5. ועם זאת, זה אינו מקום לחיסול חשבונות. גם לא להצפנת רמזים (אלא לעצמי).

6. הבלוג אינו יומני המיידי והחושפני. גם לא מוזיאון שמור של יצירות שבריריות. הוא בדיוק באמצע בין שני אלה.

7. כשאני יודעת משהו עסיסי שאתם לא, כשאני מגלה ששיקרו לי בעניין חשוב, כשאני מאוד נסערת – על אלה ואחרים לכשעצמם אין להעלות פוסט.

8. יש לזכור להשקות את הבלוג לפחות פעם בשבוע. הכתיבה הרציפה טובה לאוורור הנפש.

9. יש לזכור לשכוח מהבלוג בכל עת שמזדמן. הכתיבה העודפת תורמת להחנקת החיים.

10. כאן ייכתב הכלל החשוב מכולם. זה שעדיין לא גיליתי. אותו יש לחשוף בהדרגה, כמו שמגרדים פיסת קרמיקה ישנה ומגלים ראשי תיבות. יש זמן.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • רוני  On 8 באוגוסט 2011 at 1:10 pm

    מושלם. כל כך הרבה הזדהות.
    סעיף 2 צריך להיות חקוק כקעקוע בין עיני הבלוגרים כולם. כל כך הרבה כאב לב יכול להימנע. כנ"ל סעיף 7.
    (ברור שמנסיון)

  • mooncatom  On 8 באוגוסט 2011 at 1:12 pm

    אמנה יפה. על רוב סעיפיה אני חותמת. בעיקר אני חותמת על הצורך לייצר אחת כזו ומדי פעם לקרוא אותה לעצמך בקול רם ולחתום שוב. ולא להתעלם, לא להתעלם מהאותיות הקטנות.

  • avivamishmari  On 8 באוגוסט 2011 at 1:20 pm

    תודה רוני!
    מיכל, מעניין לדעת עם מה לא הסכמת.

  • noam-lester  On 8 באוגוסט 2011 at 2:19 pm

    סעיף 1 קצת חידתי. היכן כותבים את מה שלא עולה לבלוג? בפייס? בטוויט? היכן? האם אנשים עוד כותבים היום סתם, נניח בקובץ וורד, או – ישמור השם – בכתב יד על נייר?

  • לי עברון-עקנין  On 8 באוגוסט 2011 at 3:02 pm

    כל כך יפה. דברים חכמים ללא נחרצות – ככה אני אוהבת. והכי יפה האחרון הזה, כמו שתמיד הכי יפה הדבר שעוד נותר לגלותו.

  • מור אסאל  On 8 באוגוסט 2011 at 3:26 pm

    נכון נכון נכון נכון נכון. אביבה, תודה לאל שאת פה כדי לכתוב את הדברים שאני חושבת ולא שמה לב אפילו

  • מרית בן ישראל  On 8 באוגוסט 2011 at 3:26 pm

    סעיף 9 מהבהב

  • דפנה לוי  On 8 באוגוסט 2011 at 3:30 pm

    ובעניין סעיף 4, בכלל החיים זה דבר מצוין, ביחס לאלטרנטיבות.

  • גיל  On 8 באוגוסט 2011 at 4:03 pm

    הכל טוב ויפה אבל איך מוודאים שעומדים בכל הכללים הללו?

  • avivamishmari  On 8 באוגוסט 2011 at 4:26 pm

    תודה לכם, חביביי!

    נועם, התשובה היא: למגירה 🙂 יש סיבה שאנשים במהלך ההיסטוריה כתבו למגירה. מתרבות אצלי יצירות כאלה, והן לא ממש פניני ספרות – יש להן ערך תרפויטי ותו לא.

    גיל, על כל בלוגר לבדוק את עצמו ולשאול. השאלה היא כנראה: מה הסיבה שאני רוצה לפרסם את הטקסט הזה? האם לחלוק עם אנשים מידע, תובנות או יופי כלשהו? זו סיבה טובה. האם לנזוף במישהו? ללגלג בכוונה? להסוות פגיעה שנפגעתי? יש המון סיבות לא טובות.

  • avivamishmari  On 8 באוגוסט 2011 at 5:17 pm

    ושלא אצא צדקנית מדי – לשחרר כעס בפוסט זה אחלה. גם תסכול וכאב וחרא בלבן. אבל בשירותנו. לא בשירות מניפולציות מוכוונות מטרה (ע"ע סעיף 2).

  • Zvika Agmon  On 8 באוגוסט 2011 at 6:00 pm

    כידוע, אין לי בלוג, ואינני בלוגר.
    אבל אילו הייתי וגם היה לי, כך הייתי נוהג.
    יישר כוחך.

  • שירלי קליביצקי  On 8 באוגוסט 2011 at 6:03 pm

    מקסים. ובאשר לסעיף 9, הרשי לי להוסיף: עוד לפני פעולת הכתיבה, זה הצורך להתנסח שמחניק לא פעם. תאוות הרהיטות יכולה להיות לפעמים כמו אלפי אבני רחיים.

  • יובל  On 8 באוגוסט 2011 at 6:27 pm

    מה שרוני אמרה.
    ובמיוחד אהבתי את סעיף 4

  • avivamishmari  On 8 באוגוסט 2011 at 6:36 pm

    תודה צביקה! יובל, כייף לראות אותך קופץ הנה 🙂

    ושירלי – אכן, כל מי שהתנסה בהפעלת בלוג או חשבון פייס/טוויטר מכיר את מנגנון הניסוח האוטומטי הזה בראש, תרגום מיידי למילים. שמחה מאוד להתנתק ממנו לפעמים.

  • אורית עריף  On 9 באוגוסט 2011 at 8:18 am

    כל מילה.
    וגם
    אין לרפרש תגובות יותר מפעם ב… נגיד שעה.

  • mooncatom  On 26 בפברואר 2013 at 11:50 am

    מעניין לקרוא את זה שנה וחצי אחרי שנכתב,
    ומעניין שהיה לך הצורך להזכיר לעצמך וגם לנו,
    ומעניין אותי גם לקרוא את תגובתי דאז,
    ולשאול את עצמי את אותה שאלה שאת שאלת,
    ולא לזכור למה התכוונתי אז, אבל עובדה שגם היום,
    אני מסכימה עם הרוב. מעניין האם מה שלא הסכמתי,
    זה אותו דבר כמו אז? לא זוכרת. מעניין.

כתיבת תגובה

