אופטיפוסט. תנודות. אלת המזל

אני מגלה שיש לי תדרי דיבור וצליל שונים לכל אחד מילדי. בפנייה לאחד מהם הקול הופך מעט גבוה יותר, מתרכך, פחות סטקטו. בהתרגזויות הקול נעשה ברזלי. לפעמים עוברות שניות ספורות בלבד בין טון אחד למשנהו. זה לא קסום בכלל.

גם אל אנשים אחרים אני מדברת שונה, כל אחד כפי היחס אליו, ולא תמיד היחס הגלוי. גם בדיבור אל קרובים לפעמים אני משתנקת, בולעת אוויר באמצע המשפט, ההתרגשות של שופטים אותי. או שמגיעה כמעט אל גבול הגרגור. או שבשיחה בציבור הקול לפעמים גולש, גבוה מדי, כי חושבים שצריך להגיע אל כל קצוות ההקשבה.

ולפעמים, אחרי כמה דקות הוא כבר קולח, שוטף וחם, ואפשר ממש לגעת בתנודות המקיפות את מרחב השיחה.

*

ישבתי באוטובוס צהריים, פני נגד כיוון הנסיעה. עצרנו מול תחנה. על הספסל ישבה אשת רחוב, אישה משוגעת למראה, בפנים קמוטים כהים ושיער בהיר. מבטינו נפגשו ואז עיניה אורו, היא חייכה ונענעה בראשה מעלה-מטה עמוקות וממושכות.

נבהלתי. מעולם לא היה לי שום קשר איתה, מלבד פעם שזכרתי אותה עולה לאוטובוס ומתלוננת על מכה שקיבלה בזמן הנסיעה.

הסטתי את ראשי ממנה. שבתי והחזרתי אותו: היא עדיין חייכה חיוך מאשר, הישר אלי. כאילו אומרת: כן, זו את. או: כך וכך יאונה לך.

לכן החלטתי לקבוע: זו אלת המזל. היא פשוט מזהה אותי.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • miki steiner  On 20 במרץ 2012 at 7:01 pm

    כבר מזמן רציתי לכתוב לך שאני אוהבת לקרוא בבלוג שלך, אבל לא היה לי משהו שנון או מעניין לומר חוץ מזה, אז סתם, אני נהנית מכתיבתך.

    • avivamishmari  On 20 במרץ 2012 at 7:14 pm

      רוב תודות, מיקי! זה בכלל לא סתם. כייף לשמוע.

  • סנדי  On 20 במרץ 2012 at 7:33 pm

    גם אני רוצה להגיד שאני אוהבת

  • עודד  On 20 במרץ 2012 at 8:05 pm

    אביבה תודה;

  • avivamishmari  On 20 במרץ 2012 at 8:23 pm

    סנדי, עודד, תודה וערב נעים!

  • ענת ג  On 20 במרץ 2012 at 9:02 pm

    גם אני רוצה להגיד, אוהבת מאוד, גם את הממתק האחרון.

  • מרית בן ישראל  On 21 במרץ 2012 at 4:26 am

    אני מכירה אותה. עלית עליה!
    ובאותו עניין (?) פעם הלכתי ברחוב בידיים משולבות ועבר מולי איש ואמר, תפתחי את הידיים, שיבוא המזל!

  • chellig חלי גולדנברג  On 21 במרץ 2012 at 5:04 am

    זה כלכך מדוייק, המעברי קול בשברירי זמן, ואם יצלצל הטלפון…

  • avivamishmari  On 21 במרץ 2012 at 7:15 am

    בזמן שישנתי, כל יקירות הבלוג ביקרו פה. שמחה גדולה! ובוקר טוב.

  • Esther Sarfati  On 24 במרץ 2012 at 4:51 pm

    כמו שכתוב: החלום הולך אחרי פתרונו, או משהו כזה. ברגע שהחלטת שזו אלת המזל שלך, המזל מתחיל להאיר לך פנים. כי את קבעת מה לקבל מהארוע הזה, וכך יהיה.
    סיבכתי את העניינים??

    • avivamishmari  On 25 במרץ 2012 at 6:58 am

      להפך, העמדת דברים על דיוקם 🙂 תודה אסתר, ונעים מאוד.

כתיבת תגובה

