באביביות

לא מחישובים נומרולוגיים, לא כסגולה קבלית, לא כחלק מאסטרטגיה ניו-אייג'ית, לא כהחלטה על שינוי זהות פנימי כזה או אחר, אלא בגלל שנמאס. כבר מזמן חשבתי לעשות את זה, ולא עשיתי. בצבא לא עשיתי זאת, בעיתונות לא, גם בכתיבה ברשת לא. כל ההזדמנויות להחליף, לקצר, להציג את עצמי אחרת, כבר עברו. השם הפרטי המיושן הזה נסחב איתי כל השנים, ולמרות הכוונות הטובות והמשמעות הנעימה, הוא אף פעם לא לגמרי אני, תמיד גורר מאחוריי עוד שובל דודתי שלא שייך אלי. האמת שהוא לא כזה גרוע, וזו הבעיה: גם במיטבו הוא סתמי.

ואם כך, התשובה לשאלה "מדוע" היא שפשוט נמאס לי. נמאס לי להציג את עצמי בשם שלא יושב עלי טוב. תודה לאמא ואבא על הבחירה ההיא, המתכתבת עם יום הולדתי באמצע אפריל, אבל עבר זמנה. וממילא מוקירי זכרי קוראים לי רוב הזמן בשמות חיבה למיניהם.

אז בחרתי. שם שנשמע כמו שם חיבה לשם הקודם. כאמור אני לא עוסקת פה בשינוי זהות, וזה נשמע מספיק דומה.

ההליך לא היה דרמטי אלא מייגע. הגעתי למשרד הפנים עם בני הקטן, הקראתי לו סיפור, חיכיתי בתור, עברתי בדיקה ביטחונית. העבירו סורק על כפות הרגליים שלי, אחת אחת, בגלל מסמר בעקב הנעל. ואז היה צריך לרוץ להצטלם בקומה למטה ולחזור. בקצרה, היו לי אולי עשר נקודות יציאה ולא יצאתי. בסופו של תהליך הגישה לי הפקידה תעודת שינוי שם על רקע כחלחל פלוס סמל המדינה. אוי, חשבתי, עשיתי זאת, זה לא משחק, זה אמיתי! בעצם גם השם החדש לא משקף אותי, הוא נועד לתאר נערה מתרוננת, זה ממש לא מתאים! הוי, איך הפופיק רעד. יפה לי? שאלתי את מניילן התעודות, דוד מבוגר מאחורי דלפק קטן. מאוד יפה ואביבי, הוא אמר. יאללה, בסדר.

אם כך, נעים מאוד – אתם מוזמנים לקרוא לי אביבית. הילדים שמחו לשמוע. החברים שלי כמובן יכולים לקרוא לי איך שבא להם, אבל אשמח אם הם ישתדלו. לדעתי מחכות לי עכשיו אלף בירוקרטיות ומאה אי הבנות, ובפרסומי עבר השם יישאר כמו שהוא, ובמייל אני לא בטוחה איך משנים את זה, וגוגל יתבלבל לפעמים, נו אז מה, פתגם בספניולית (שהרגע המצאתי) אומר: מי שלא מבלבל לרשויות את המוח, הרשויות מבלבלות לו.

חג אביביות שמח.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • סנדי  On 2 באפריל 2012 at 7:02 pm

    נשבעת לך שבשבוע שעבר בלכתי למשרד הפנים (להוציא תעודת זהות חדשה- לא חשוב) חשבתי עליך ועל למה את לא מחליפה את השם לאביבית!!! איזה מוזר..
    תתחדשי, באמת יותר טוב (-:

    • avivamishmari  On 2 באפריל 2012 at 7:41 pm

      את רואה, עוף השמיים הוליך את הקול! 🙂 ותודה.

  • תמי ברקאי  On 2 באפריל 2012 at 7:12 pm

    וואו. נראה לי אמיץ.
    מתנה נפלאה לאביב, ושתדעי עוד הרבה חוויות של שחרור וחופש!

    • avivamishmari  On 2 באפריל 2012 at 7:43 pm

      רוב תודות, יקירתי. האומץ הוא בעיקר בעובדה שעדיין לא ניקיתי את הבית לפסח.

      • תמי ברקאי  On 2 באפריל 2012 at 8:25 pm

        זו נראית לי דוקא כהשתהות בריאה ומחושבת.
        לנקות אפשר גם אחר כך וזה שהדביקו את פסח לניקיון – זה רק גורם סבל.
        ישוחרר פסח מעול הניקיון!

      • דפנה לוי  On 26 באפריל 2012 at 5:37 am

        שנאמר:
        A clean house is the sign of a wasted life

  • mor asael  On 2 באפריל 2012 at 7:53 pm

    לא משנה איך את חותמת, אני ממשיכה לקרוא בעונג

  • chellig חלי גולדנברג  On 2 באפריל 2012 at 8:45 pm

    העובדה שאת החלפת את שמך שייכת במשהו לעובדה שבמקום הצילום שלי אני מופיעה כאווטר קטנטן וסגלגל ב"אהבתי" למעלה? …..תתחדשי מאובאבת אחת 🙂

  • אורן כהן  On 2 באפריל 2012 at 10:18 pm

    תתחדשי (:

  • avivamishmari  On 3 באפריל 2012 at 5:27 am

    תודה יקיריי, מור, חלי, אורן! (חלי, איפה האווטר שלך באמת…)

    בוקר טוב ושופע.

  • מיכל קרן גלמן  On 3 באפריל 2012 at 5:54 am

    כחברת מועדון ה-22 באפריל, אני מאשרת בצהלול אביבי את השם. תתחדשי וחג נהדר שיהיה לך..

  • Vered Navon  On 3 באפריל 2012 at 5:56 am

    ברכות! נשמע אביבי, תתחדשי ושיביא מזל בכל עונות השנה 🙂

  • יסמין  On 3 באפריל 2012 at 8:13 am

    סחה! אני דווקא אוהבת את השובל הדודתי ואת ההפתעה לטובה של מי שמגיחה ממנו. אבל אביבית איט איז.

  • עודד  On 3 באפריל 2012 at 11:26 am

    לילדה הראשונה שחִזרה אחרי קראו אביבה. שנים רבות נקשר השם הזה בזכרה באהבה. כשהתחלתי לקרא רשימותייך נדחק זכרה והשם אביבה נקשר רק בך וחיבתי לשם אף התעצמה. אמשיך לקרא רשימותייך בדבקות תחת כל שם בהנאה. בהצלחה רבה.

  • avivamishmari  On 3 באפריל 2012 at 11:49 am

    תודה רבה, מיכל, ורד, יסמין ועודד!

  • גלית  On 3 באפריל 2012 at 8:55 pm

    את יודעת שאני אוספת סיפורי שינוי-שם? תודה על הסיפור והתחדשות אביבית ושמחה! (זה לא האחד באפריל?)

    • avivamishmari  On 4 באפריל 2012 at 6:19 am

      זה בכלל השני באפריל… תודה יקירתי. ומסקרן מאוד האוסף שלך.

  • מיה  On 4 באפריל 2012 at 9:11 pm

    איתך לאורך כל הדרך אביבצ'וק 🙂

  • איריסיה קובליו  On 5 באפריל 2012 at 5:23 am

    מזל טוב אביבית! שם מקסים בחרת. מתאים לך הצליל:)

  • הופמן  On 5 באפריל 2012 at 11:09 am

    מזל טוב וחג שם שמח!
    אפשר לקרוא לך ויוי?
    אבל רק אני

    • avivamishmari  On 5 באפריל 2012 at 1:09 pm

      לקרוא לי, לקרוא אותי, העיקר שתישאר בסביבה 🙂 חג שמח!

  • ימימה  On 5 באפריל 2012 at 6:19 pm

    מזל טוב באיחור. אני מעריצה אותך על האומץ! כמה פעמים חשבתי לעשות את זה בעצמי כשהייתי צעירה יותר. עכשיו אני נושאת בגאון את שמי ולעזאזל הכול, אבל פעם בהחלט חשבתי. ואפילו לא צריך משרד הפנים, יש לי שם שני מן המוכן.

    • avivamishmari  On 5 באפריל 2012 at 7:21 pm

      כנראה שתמיד ובכל תחום אהיה late bloomer. בכל אופן, אם יימאס לך – אף פעם לא מאוחר…

  • שרון  On 7 באפריל 2012 at 10:50 am

    תתחדשי !
    שינוי שם תמיד מביא איתו תקווה והרגשה של התחדשות, גם אני עשיתי את זה והרבה מאד בחיי השתנה מאד לטובה !

    אני חששתי לעשות שינוי על דעת עצמי ועשיתי את זה בשיטת קוד-יה (שיטה מופלאה ומדויקת שאני מרגישה שאני חבה לה את השינויים הנהדרים שקרו) , אבל שינוי הוא שינוי..וזה בפני עצמו כבר טוב.

    הרבה בהצלחה

    שרון

  • אילנה שני - ilana shani  On 8 באפריל 2012 at 9:37 am

    נשמע "הגיוני". אבל בלי שום קשר, אני מאמינה ששם הוא ראי לנפש. אם החלטת לבחור באביבית – סימן שזה נכון לך.
    מחזקת ידייך, חג שמח ושבוע נהדר
    אילנה

  • צנצנת  On 11 באפריל 2012 at 6:20 pm

    הו. רק עכשיו הבחנתי ובאתי לקרוא. מזל טוב!

  • טובה קראוזה  On 11 באפריל 2012 at 8:55 pm

    מזל טוב וכל הכבוד!

  • yodanr  On 27 באפריל 2012 at 7:06 am

    תתחדשי.
    אחות שלי בת דורך שגם היא קיבלה שם אביבי: זיוה, כי נולדה בא' באייר חודש הזיו, שינתה את שמה כשהגיעה לצבא (מסיבות מובנות) לזיו

  • avivamishmari  On 4 ביוני 2012 at 7:42 pm

    תודה גם למברכים האחרונים!
    יודן, למה מסיבות מובנות? נדמה לי שהשם זיוה קיבל קונוטציות שליליות רק אחרי השיר ההוא של פוליאנה פרנק.

כתיבת תגובה

