המרק הזה

המרק הזה חם. ירוק עשבי ולימוני. הוא הנחמה והכמיהה. גמעתי אותו. דמעתי איתו. הוא ממסמס, משכנע, נספג, מתרפק על מה שאבוד ומה שעדיין לא התהווה.

את המרק הזה רק דודה אחת נהגה להכין, מעשבים שקנתה בשוק של העיר הערבית הסמוכה. לימים החליטה אמי, שלא גדלה עליו, שתנסה גם היא. מצאתי לה מתכון במנוע חיפוש. העתקתי לה אותו בכתב ידי המתרשל והולך. היא שמה את דף הפוליו על השיש ליד הכירה. כתמים אפרפרים נמרו אותו והפכו אותו לח וגלי. היא מביטה בו בזמן הבישול, גם אם כבר זוכרת אותו בעל פה.

אני מקבלת הביתה קופסה ושתי מנות בתוכה. כלי הפלסטיק נושמים ורוצים את השמנוניות הירוקה המלוחה. אני בוחרת להיות הכלי עם המכסה האדום, ואז הכלי עם המכסה השקוף. אני רוצה להיות הצלחת הקטנה. אני רוצה להיות הצלחת הגדולה. אני רוצה לרוקן אל תוכי קערה. הנזיד הנדיר הזה. אבל אני שוב מרוקנת כולי לפני שאני מספיקה.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • יסמין  On 11 ביוני 2012 at 3:23 pm

    מרק פול ירוק של ליל הסדר?

  • shira  On 11 ביוני 2012 at 8:43 pm

    אח, מולוחיה….

  • עודד  On 12 ביוני 2012 at 5:18 am

    אביבית תודה;

  • avivamishmari  On 12 ביוני 2012 at 5:41 am

    שירה, בהחלט!

    עודד, אהלן.

  • liorgimel  On 12 ביוני 2012 at 6:04 am

    יופי של פוסט.
    ובנימה קצת מטופשת: אפשר מתכון?

    • avivamishmari  On 12 ביוני 2012 at 6:42 am

      הנה מתכון. גרסא צמחונית כמובן, להתעלם מהמרגרינה (שמן זית) ולהקפיד על הכוסברה.

      מה שקשה בהכנה הוא: א) למצוא ירקן שמוכר את העלים האלה. ב) לפרק אותם מהגבעולים ביסודיות.

להשאיר תגובה

