אל"ף קמה אל"ף נמה

אם קוראים לזה בגידת הגוף אז הגוף שלי מסר סודות גרעיניים. כבר חודש שהוא בבידוד, לא מדבר עם אף אחד למעט סוכנים מורשים. ואני כמו מכונה עכשיו. אל"ף קמה אל"ף נמה, פורסת תפוחי אדמה ובין לבין מכינה את הכול. כיוון שכבר לקחתי תרופות ונחתי שעות וכינסתי את העצמות שלא יישברו, לפעמים אני מכניסה בסוד פיסת צמר לאוזן אחת – זה עוזר להסתגר. בשבתי כקשישה בקופת חולים אני מתעניינת בסוגים של ביטוח, במינונים של סיבולת. בינתיים: עוד.

אין לי שאיפות, רק שיהיה לי זמן לחשוב כדי שיהיה לי זמן לכתוב כדי שיהיה לי זמן למחוק את הכתיבה של עצמי. כל העתקות המלים האלה נועדו לכסות על הזמן שהתחיל ברוחב יד ועכשיו הולך ונקמץ, בתוך הצוואר הצר. על האשמה הגדולה, כי לעולם לא אצליח להודות כל צרכי. על הידיעה הוודאית שמישהו יחלה או ייפול. ואהיה רק אמא או רק ילדה. ולא הספקנו בכלל ללכת לחורשה הגדולה.

לא בכיתי-באמת כבר ימים ושבועות וזה מציק מאוד. לפני עשור וחצי ישבתי מול אשת מקצוע עם התמחות ידועה. היא אמרה: מטרידה אותי התחושה ש"זה לא קורה לי", האם זו באמת התחושה שלך? כן, הנהנתי לה, זה באמת מטריד ואני מבינה אותך. הכלתי באומץ את מה שפרשה בפניי, נשאתי אותה נבוכה מהמוטרדות של עצמה. הלכתי הביתה ובכיתי בכוח, במאמץ, שייצאו הוורידים עם המיץ. להרגיש, להרגיש. זה כמובן מעולם לא עזר אלא רק מזין את עצמו. ככה גדלים, בהשקיות עקרות. היום אני בוכה בשקט, במרפרף, במובס. לא יכול להיות שוויתרתי מזמן, נכון? אבל לפעמים. כאן עוצרים ולא ממשיכים.

גם זה לא קרה לי בכלל. כל מה שקורה לי לא קורה לי עד שאני כותבת אותו. כל מה שאני כותבת יכול היה גם לא לקרות בכלל, הלא תמיד ממציאים. רוב הזמן זה לחכות לחמישה רגעים האלה שבהם קורה בחדות ונוחת עלי. טשאאא. התפילה שלי היא לעונג הקשה הזה: הנה, סוף-סוף קרה. גם עכשיו זו עדיין רק הכתיבה ואני אותה אחת אל"ף ללא הברירה.

 

*

(אני בסדר, הכל טוב וכולם בריאים. תלונות קטנות, ושריר הכתיבה).

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

להשאיר תגובה

