השיר שהיה שלי. עומס יתר

הכל בעומס יתר ומכווץ וסגור. אני כותבת כי אין לי זמן לדבר על זה. בעוד כמה דקות יהיה אחרת לגמרי, ועד מחר כבר לא אהיה אותה אחת. אבל עד שלא אכתוב זה ימשיך להתכווץ. אז צריך לבדוק רגע מה מפלס הוונטולין של הכתיבה.

מכווץ מכווץ וסגור סגור. היום, בהחלטיות, איבקתי דיסק ישן שפעם הרחיב את לבי, עד כדי דמעות  או שמחה עצומה. איבקתי והכנסתי לתיק. נתחיל מפה, אמרתי. לקחתי אותו לנסיעה בכביש המהיר. האזנתי לכולו מהתחלה ועד הסוף כולל השיר-שהיה-שלי שלוש פעמים. אבל זה היה רק דיסק, טכנולוגיה מיושנת, שנשברת בקלות, שריטות שהורסות את הקשב. כמה שהאזנתי לו לא עזר כלום.

לו היה לי למי לספר לא הייתי כותבת. אבל הזמר של השיר-שהיה-שלי, הוא כבר קיבל מכתבים די צורכו. והאיש בתחנת הדלק לא רצה לשמוע. וכאן בתוך הבית כולם מחכים למוצא פי ואף אחד לא מבין מילה. לא, אין לי זמן, והבעבוע והפעפוע של הלב בלתי נסבלים. וכל זה לגמרי סגור וחתום בחותמת ביניים, שעווה כזו שקל לבתק. אבל היא שם.

טוב, הלאה. לקחתי ליד ספר והספר נשכב על גבו, כנוע כחתול, השורות הסתדרו כשערות שפם וכל משפט דיבר בדיוק על המצב: המצב שלי. רק לא לשקוע, חשבתי, לא לשקוע יותר מדי ברחמים עצמיים. גם עם זה הספר הסכים. את בדיוק במינון הנכון, אמר, של רחמים עצמיים והנעה לפעולה, הלא שנים את שומרת על המינון הזה והוא נושא אותך כרוח קלה. אתה שקרן, חשבתי, דימוי אחד יותר מדי, זה אומר שאתה שקרן, וסגרתי אותו. בפנים זה תסס וקצף, מתחנן להקלה. לבי כבר ניחר. עוד מעט אלך לישון וזה יהיה כמו שהלכתי לישון כל לילה: מתהפכת על מיטתי, לא חולמת, או שזה אותו חלום שאני חונקת שוב ושוב.

בחלומי אני יבשת ישנה שהולכת ומתפוררת, ואני גם האנשים חסרי המעצור שמטפסים מעל הגדרות, וגם השומרים שמפטרלים ללא הועיל, וגם תכשיטי הכתר של היבשת. הכי אני אוהבת להיות תכשיטי הכתר של היבשת, כי אליהם יגיעו אחרונים. לא בכל לילה זה מסתדר. בכל מקרה חלומותיי הולכים וקטנים. וחוזר חלילה. הכל בעומס יתר אבל הנה כבר קצת נפתח.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • mooncatom  On 3 בספטמבר 2015 at 12:12 pm

    קודם כל זה יפה.
    ושנית, נדלקתי על 'ליבי ניחר',
    שהוא פשוט גאוני.

להשאיר תגובה

